Лексико-граматичний розвиток дошкільників за допомогою картинно-графічних схем

 

Дошкільний вік – особливий період в житті людини: закладаються основи здоров’я, розумового, трудового, естетичного розвитку, активно пізнається навколишній світ, що є основою, фундаментом при формуванні інтелекту особистості в цілому. Саме в цей період дуже важливо допомогти дитині розвинути свої здібності, щоб краще реалізуватися в майбутньому.

Рівень розвитку мови – це головний фактор, який відображає рівень загального розвитку дитини.

Грунтуючись на результати діагностики, мною було виявлено, що у дошкільнят спостерігається недостатній розвиток мовних засобів, мало використовують фразову мову в процесі навчальної та ігрової діяльності, зазнають труднощів у складанні оповідань, порушена логічна послідовність викладу, спостерігаються смислові пропуски. Тому загальний низький рівень мови дітей, а в старшому дошкільному віці саме зв’язного мовлення, обумовлює, в свою чергу, зниження рівня пізнавальної діяльності та емоційно – вольової сфери, що призводить, в подальшому, до появи ускладнень в оволодінні шкільною програмою, і, перш за все , читанням і письмом. І, як наслідок, у дітей розвиваються різні комплекси неповноцінності, обмеження у виборі професії, поведінкові відхилення і недорозвинення психічних процесів (уваги, пам’яті, мислення).

Вивчивши літературу з даного питання, я звернулася до одного з прийомів: застосування картинно – графічних схем. Вважаю, що використання саме картинно – графічних схем здатне активізувати мовлення дошкільнят.

Використання картинно – графічних схем в області розвиває мислення, тренує пам’ять і образне сприйняття, розвиває уяву, удосконалює всі сторони мовлення, дозволяє долати боязкість, невпевненість в собі, сором’язливість.

Вчитель –логопед Шанусь О.В.

Залишити відповідь