Тренінг для вихователів « Чи готовий вихователь до взаємодії з сім’єю»

МЕТА: розуміти визначення «вихователь», «сім’я» та їх зв’язок між собою;формувати вміння складати портрет вихователя; формувати знання про стилі виховання дітей в сім’ї; вміння поліпшувати настрій; розвивати мислення, пам’ять, увагу.

Хід тренінгу:

1.  Привітання

2.  Вступна бесіда

Кожний вихователь у своїй роботі повинен працювати з дітьми, щоб діти мали знання, уміння, навички. Але щоб все це було доцільно, то вихователь повинен взаємодіяти і співпрацювати з сім’єю.

3.  Мозковий штурм

Шановні колеги! Я пропоную кожному з вас по колу відповісти на запитання:

–    Що таке «вихователь»?

–    Що таке «сім’я»?

4.  Бесіда «Стилі батьківської поведінки» Авторитетний

Теплі стосунки. Діти дуже добре адаптовані, впевненні у собі, у них висока самооцінка. Така родина вирізняється високою відповідальністю за дитину і свідомим ставленням до її виховання. Тут дитині виражають любов і

доброзичливість, граються и розмовляють на теми, що п цікавлять. Дитина знає, що таке «треба», і вміє себе дисциплінувати. В умовах такої родини росте повноцінна людина з відчуттям власної гідності й відповідальності за рідних.

Авторитарний

Віддають накази та чекають їх безумовного контролю виконання. Холодні. Закриті для постійного спілкування з дітьми, встановлюють жорсткі вимоги та правила, не допускають їх обговорення, дозволяють дітям лише незначною мірою бути незалежними від них. Діти в таких родинах відлюдькуваті, боязкі та похмурі, невибагливі і дратівливі; хлопчики можуть стати некерованими й агресивними, а дівчата – пасивними та залежними. Допускаються фізичні покарання. Діти самотні та нещасливі. У подальшому у таких родинах виростають або не впевненні в собі, невротизовані люди, або агресивні й авторитарні – подібні до своїх батьків.

Ліберальний

Слабо або взагалі не регламентують поведінку контролю дитини, безумовна

батьківська любов. Теплі стосунки. Відкриті для спілкування з дітьми. Дітям надана необмежена свобода за умови незначного керівництва з боку батьків.

Батьки не встановлюють будь-яких обмежень. Діти схильні до неслухняності й агресивності. У присутності людей поводяться імпульсивно. Родина, виховуючи дітей, дотримується принципу вседозволеності. Дитина в такій родині будує стосунки на рівні вимог: «Дай!», «Хочу!», «Не хочу!». Відсутнє поняття «треба». У родині формується незадоволений навколишнім світом, конфліктний і важкий егоїст, який не вміє вступати в позитивні взаємини з іншими людьми. Він буде нещасливий серед людей.

Індиферентний

Не встановлюють для дітей ніяких обмежень. Байдужі до своїх дітей. Холодні. Закриті для спілкування. Обтяжені власними проблемами, а тому не залишається сил для виховання. Така родина відчужена, незацікавлена в дитині. Дорослі або байдужі до своєї дитини, або активно уникають спілкування з нею і вважають за краще тримати її на відстані.

5.       Вправа «Портрет»

Кожна підгрупа отримує аркуш паперу формату А4 і складає «портрет» педагога, якими рисами характеру повинен володіти вихователь у взаємодії з сім’єю:

–         молодий фахівецьпоп

–         професійно зрілий

–         педагог 45 і більше років

Обговорення та загальний висновок.

6.       Вправа «Мої вміння співпрацювати з батьками»

Вихователі стають в повний ріст і показують на собі на скільки вони вміють співпрацювати з батьками.

7.       Вправа «Аплодисменти»

Ми з вами добре попрацювали. На завершення я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас ,  їх треба міцно-преміцно поєднати в аплодисменти.

This slideshow requires JavaScript.

Залишити відповідь