Патріотичне виховання дошкільників

Завдання по патріотичному вихованню

  • виховання у дитини любові і прихильності до своєї родини, дому, дитячому садку, вулиці, міста;
  • формування бережливого ставлення до природи і всього живого;
  • виховання поваги до праці;
  • розвиток інтересу до українських традицій і промислів;
  • формування елементарних знань про права людини;
  • розширення уявлень про міста України;
  • знайомство дітей з символами держави (герб, прапор, гімн);
  • розвиток почуття відповідальності і гордості за досягнення країни;
  • формування толерантності, почуття поваги до інших народів, їх традицій.

Почуття любові до Батьківщини

  • почуття любові до Батьківщини починається з захоплення тим, що бачить перед собою маля, чим він дивується, що викликає відгук в його душі…
  • ставлення до сім’ї, до найближчих людей до матері, до батька, бабусі, дідуся. Це коріння, що зв’язують його з рідним домом і найближчим оточенням;
  • народні казки, які передаються від покоління до покоління.

Почуття любові до рідного краю починається через знайомство

  • з містом;
  • своєю вулицею;
  • знайомство з дитячим садком;
  • країною;
  • її столицею;
  • з символами;
  • через найближче оточення

Завдання педагога – відібрати з безліч вражень отриманих дитиною, найбільш доступні йму

  • природа і світ тварин вдома;
  • традиції;
  • працю людей;
  • суспільні події;

Уявлення про рідне місто

  • місто славиться своєю історією;
  • традиціями;
  • пам’ятниками;
  • кращими людьми міста;

Необхідно використовувати

  • екскурсії по місту, на природу;
  • спостереження за працею дорослих;
  • Знайомство дітей з народними промислами міста, краю, народними умільцями.

Велике значення має приклад дорослих

  • прищеплювання дітям такі важливі поняття, як обов’язок перед Батьківщиною;
  • любов до Батьківщини;
  • трудовий подвиг.

Місто – частка Батьківщини

  • всюди люди трудяться для всіх (вчителі вчать дітей, лікар лікує хворих; робочі роблять машини…);
  • скрізь дотримуються традицій: Батьківщина пам’ятає своїх героїв, які стали на її захист;
  • всюди живуть люди різних національностей, спільно працюють і допомагають один одному;
  • люди бережуть і охороняють природу;
  • є спільні професійні та громадські свята.

Вирішуючи завдання з патріотичного виховання, педагог повинен будувати свою роботу враховуючі наступні
принципи

  • безперервність і спадкоємність педагогічного процесу:
  • диференційований підхід до кожної дитини, максимальне врахування його психологічних особливостей, можливостей та інтересів;
  • «позитивний центризм» (відбір знань, найбільш актуальний для дитини даного віку);
  • раціональне поєднання різних видів діяльності, адекватний віком баланс інтелектуальних, емоційних і рухових навантажень;
  • діяльнісний підхід;
  • розвивальний характер навчання, за дитячої активності.

Планувати роботу доцільно за темами: «Моя сім’я», «Моя вулиця», «Мій дитячий садок», «Моє місто», «Моя країна». Заповідь А.С.Макаренко необхідно використовувати при роботі вихователя з дітьми, із їх батьками «У вашій родині і під вашим керівництвом росте майбутній громадянин. Все, що відбувається в країні, через вашу душу і вашу думку повинно приходити до дітей».