Як розвивати музичні здібності у дітей дошкільного віку?

Починати потрібно вже з внутрішньоутробного розвитку малюка. Тобто тоді, коли малюк ще не народився на цей світ. Мама може включати будь-яку плавну веселої чи сумну мелодію. Але не варто при прослуховуванні музики використовувати мелодію, в якій присутня велика кількість низьких частот і різких низьких або високих звуків.

Це травмує Вашого малюка і згодом Вам буде складно розвити в маляти музичний слух. Хоча, як говорила Вірочка у відомому фільмі: «Немає нічого неможливого для людини з інтелектом».

Далі, вже на першому році життя дитини слід використовувати різні мелодії у всіх життєвих ситуаціях. Або майже у всіх. Як правило, ми використовуємо музику при спілкуванні з малюком тільки в декількох випадках: коли дитина спить (або засинає), ми, як усім відомо, співаємо колискову, а також коли ми танцюємо. Але музичний супровід можна використовувати і в інших життєвих ситуаціях.

Коли нам сумно, можна включати сумну музику, коли радісно – веселу. Коли дитина їсть, грає, купається … Таким чином, згодом дитина легко зможе визначити настрій мелодії. Йому достатньо лише буде зіставити настрій мелодії зі своїм власним. У нього як би виробиться інстинкт. Або почуття мелодії.

Як тільки дитина почне робити перші кроки, можна освоювати ритм мелодії. Можна з малюком грати в таку гру: плескати в долоні, або тупати ногою ритм музики. У самому-самому початку потрібно навчити дитину реагувати на сильний звук у мелодії.

Наприклад, нехай він присідає. Але на першому році життя дитини потрібно підбирати таку мелодію, щоб цей сильний звук не був занадто частим. Так як малюкові важко буде сконцентрувати свою увагу і виконувати такий рух занадто часто. Простіше кажучи, малюк повинен почути цей сильний звук, і подати сигнал, що він його почув.

Коли малюк навчиться вимовляти перші слова, тобто вже на другому році життя, можна розвивати музичний слух малюка, або знайомити дитину з високими-низькими звуками. Для цього, можна використовувати або свій голос, або дзвіночки, або іграшкові музичні інструменти.

Наприклад, металофоні (це такі металеві пластинки, за якими можна бити дерев’яними паличками), або сопілка. А якщо у Вас вдома стоїть піаніно, то взагалі чудово. Так ось, покажіть малюкові, як літає і дзижчить комарик (дуже високі звуки), як гавкає собачка (звуки середньої висоти), як сурмить слоник (дуже низькі звуки). Нехай

Ваша дитина супроводжує свої звуки рухом, наприклад, попросіть його показати, як дзижчить комарик. Нехай Ваш малюк імітує рух комарика, а також дзижчить тонким голосочком. І так далі.

Тривалість звуку можна вивчати з допомогою олівця або ручки. Нехай Ваша дитина, поки звучить нота, малює на аркуші паперу лінію, а коли він закінчиться, перестане малювати. Коли малюк навчиться рахувати, можна при вивченні тривалості звуку вважати вголос.

Наприклад, гра на розвиток слуху: «Вгадай що звучить» . Для цієї гри Вам знадобиться кілька предметів побуту, які є в кожному будинку. Нехай це будуть, наприклад, скляна пляшка, каструля, тарілка, стакан, порцелянова чашка.

Візьміть олівець, тільки тримайте його за кінчик, щоб не заглушати звук, і постукайте по кожному предмету по черзі. Потім, попросіть малюка відвернутися і постукайте по якомусь одному предмету. Коли малюк повернеться до Вас, дайте олівець йому, і нехай він відгадає, з якого предмету Ви постукали.

Спочатку малюк буде відгадувати методом проб. Тобто, буде сам стукати по кожному предмету, доки не почує потрібне звучання. Якщо він помилиться, повторіть спробу. Чим частіше Ви будете грати в цю гру, тим краще дитина буде орієнтуватися у звучанні даних предметів.

У цю гру можна починати грати з дитиною приблизно від 3,5 років. Коли Ваша дитина стає старше, її можна ускладнювати. Наприклад, додавати інші предмети, схожі за звучанням, або вгадувати звучання не одного предмета, а послідовності звуків.

Залишити відповідь